Tuesday, March 10, 2009

Allah adalah sebaik-baik tempat megadu....

When you are tired and discouraged from fruitless efforts...ALLAH knows how hard you have tried.
When you've cried so long and your heart is in anguish...ALLAH has counted your tears.

If you feel that your life is on hold and time has passed you by...ALLAH is waiting with you.

When you're lonely and your friends are too busy even for a phone call...ALLAH is by your side.

When you think you've tried everything and don't know where to turn...ALLAH has a solution.

When nothing makes sense and you are confused or frustrated... ALLAH has the answer.

If suddenly your outlook is brighter and you find traces of hope... ALLAH has whispered to you.

When things are going well and you have much to be thankful for...ALLAH has blessed you.

When something joyful happens and you are filled with awe... ALLAH has smiled upon you.

When you have a purpose to fulfill and a dream to follow...ALLAH has opened your eyes and called you by name.

Remember that wherever you are or whatever you are facing... ALLAH KNOWS!!




Betullah kata seorang kakak ,kawan yang paling memahami adalah Dia ....bukan semua masalah kita boleh cerita dekat orang ,ade juga yang kita perlu rahsiakan.Minggu lepas banyak perkara yang berlaku yang benar2 menggangu emosi aku,yang paling aku sedikit terkilan silap faham dengan kawan aku tp alhamdulillah dah selesai.Semakin bertambah umur semakin bertambah tanggungjawab .Kadang-kadang terasa berat utuk aku memikulnya,tapi aku yakin setiap sesuatu ada hikmahnya.Aku rindukan abah ,umi & adik-adik.Angah terlalu rindukan kamu semua.Ya Allah berkatilah mereka semua & pimpinlah mereka ,aku hanya mampu bagi nasihat & doakan dari jauh.Maafkan angah hanya mampu melihat kamu membesar dari jauh.Masa untuk kita bersama terlalu singkat dek kerana masing-masing kesibukan study.Aku pulak tak pasti lagi nak ambik short sem @ tak .Kalau ambik ...nampak gayanya makin tak der mase laa aku nak pantau perkembangan adik-adik.Bagi aku kejayaan aku yang sebenar-benarnya apabila dapat melihat adik-adik aku berjaya & senyuman bahgia di wajah kedua ibu bapaku .Moga dugaan yang kami hadapi membuatkan ikatan kami kuat & makin dekat dengannya.
Apa yang benar-benar membuatku terharu kata-kata abah aku bila aku tanyakan tentang acik nak buat short sem yang pastinya memerlukan duit yang agak banyak juga .Apa yang aku dapat adalah ketegasan abah aku kerana aku memikirkan pasal duit .Katanya :Duit abah & umi boleh cari ,demi anak -anak dapat belajar dengan sempurna,jangan fikir pasal duit lagi!!" Inilah ibubapa aku demi ilmu apa saja diorang sanggup lakukan .Alhamdulillah aku mempunyai ibubapa yang mementingkan agama,akhlak & pelajaran
Itulah ibubapa....moga-moga pabila aku memiliki keluarga nanti aku dapat meyediakan kepada mereka yang lebih baik dari mereka berikan.
Sayang kamu semua.......muahhhhhhhhh...........

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails