Tuesday, March 22, 2011

DOA SEORANG ISTERI

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim


Kau ampunilah dosa ku yg telah ku perbuat 
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yg tiadaterbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal 
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan 
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista 
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu 
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan 

Ya Allah Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu diArash 
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya 
Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akan membimbingtanganku dititianMu 
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segalaperbuatannya 
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku diJannah Mu 
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akansegala perintahnya 
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku diDuniaMu 
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku darimenyakiti perasaannya 
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu 
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenahdan ragamnya  

Tetapi Ya Allah Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk dirikuseorang 
Kau tunjukkanlan aku jalan yg terbaik untuk akuharungi segala dugaanMu 
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu 
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya 
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yangmelalaikan 
Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbetulkankeadaanya 
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan 
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dariterus terlena  

Ya Allah 
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku 
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan danketelanjuranku 
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan 
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai 
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagaiisteri 
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu 
Sekiranya aku engkar dan derhaka 
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu  

Ya Allah 
sesungguhnya Aku lemah tanpa petunjukMu 
Aku buta tanpa bimbinganMu 
Aku cacat tanpa hidayahMu 
Aku hina tanpa RahmatMu  
Ya Allah 
Kuatkan hati dan semangatku 
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu 
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami 
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu 
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha 
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan 
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu 
Kerana aku sedar hinanya aku 
Kerana aku insan lemah yg kerap keliru 
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu 
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu 
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu 

Ya Allah Ya Tuhanku... 
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati 
Isteri yang dikasihi 
Isteri yang solehah 
Isteri yang sentiasa dihati suamiku....
Amin, amin Ya Rabbal Allamin.. 

Nota:
Ditujukan khas buat adikku(Enik),k.lg& shbt2 yg dah selamat sebagai isteri...mg sucess selalu

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails